کاشت مو به روش ترکیبی

|
کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی روشی نوین در کاشت مو می باشد، که از ترکیب دو روش FIT و FUT برای به دست آوردن نتیجه بهتر استفاده می شود. در روش ترکیبی تعداد گرافت بیشتری از مو کاشته می شود تا تراکم بیشتری بوجود آورد. در کاشت مو به روش ترکیبی اصولا اگر پزشک متخصص شما تجربه کافی داشته باشد، اثری از انجام عمل باقی نخواهد ماند.

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  • افزایش ۳۰ درصدی در حجم تراکم مو بیمار بعد از کاشت مو
  • قابل اطمینان ترین و به صرفه ترین روش برای جراحی کاشت موی وسیع
  • برداشت گرافت به تعداد زیاد، یعنی 1500 تا 4500 عدد (که معادل 3000 تا 9000 فولیکول یا تار مو است)
  • صرف کمترین زمان (بسته به کیفیت ناحیه اهداکننده، برداشت هر تعداد گرافتی 15 تا 20 دقیقه طول می کشد)
  • کاشت موی ترکیبی به بیمار اجازه می دهد، که به جای انجام چندین عمل جراحی، یک عمل جراحی انجام شود.
کاشت مو با تکنیک FUT

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش ترکیبی

  • هر جا که برای درمان الگوی طاسی پیشرفته به بیش از 4000 گرافت نیاز باشد.
  • افرادی که از انجام دادن هیچ‌کدام از روش های FIT و FUT مشکلی نداشته باشد. (مثلاً از تراشیدن سر ناراضی نباشد)
  • افرادی که حداقل بانک موی پشت سر را داشته باشند، تا هم بتوان 2 سانتی متر از پشت سر را برداشت و هم مقداری باقی بماند که بتوان با FIT آن را برداشت کرد.

مشاوره کاشت مو به روش ترکیبی

از آنجا که تنها تعداد کمی از متخصصین، تجربه انجام روش ترکیبی کاشت مو را دارند، فقط از طریق مشاوره حضوری با متخصصان ما می‌توان تعیین کرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. برای دریافت مشاوره کاشت مو و استعلام هزینه کاشت مو و مشاوره رایگان، می توانید با کارشناسان کلینیک زیبایی هورسام تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک هورسام، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

کاشت مو به روش ترکیبی

یکی از روش‌های ترکیبی و نوین کاشت مو امروزه،  کاشت مو به روش ترکیبی است که در این روش تعداد گرافت بیشتری از مو کاشته می‌شود و این کار موجب بیشتر شدن تراکم مو خواهد شد.

اگر سطح طاسی شما یا یکی از اطرافیانتان زیاد است، یکی از گزینه‌های پیشنهادی شما کاشت مو ترکیبی خواهد بود. در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی هورسام می‌خواهیم موضوعاتی در حیطه این روش کاشت مو، مزایا و مراحل انجام آن را بیان کنیم.

کاشت مو به روش ترکیبی

روش‌های مختلفی در کاشت مو وجود دارد، که این روش‌ها در نحوه برداشت گرافت‌ها با هم متفاوت هستند. این امر موجب شده است که نتایج و ثمره آن‌ها نیز با هم تفاوت داشته باشد.

در روش کاشت موی FUT گرافت‌ها به صورت نواری از منطقه اهدا برداشته می‌شود، به وسیله میکروسکوپ از هم جدا و در منطقه کاشت قرار می‌گیرد. در روش FIT که شاید مردم آن را به نام FUE هم بشناسند، برداشت گرافت‌ها به صورت دانه دانه بوده و هیچ جای زخمی در این منطقه به وجود نخواهد آورد.

از ترکیب دو روش FIT و FUT، روش ترکیبی به دست می‌آید که افرادی که دارای طاسی‌های گسترده و دارای بانک موی ضعیفی هم هستند، این روش بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود و با استفاده از این روش ترکیبی می‌توان ۴۰۰۰ گرافت را در یک جلسه برداشت کرد. سپس به همین دلیل است که تراکم موها بعد از کاشت بسیار زیاد می‌شود.

به وسیله روش FUT همین مقدار گرافت که تقریبا چیزی در حدود 12000 تا 14000 تار مو می‌شود را در دو جلسه و به مدت زمان یک سال برداشت می‌کنند. این خود نشان‌دهنده پیروزی و برتری روش ترکیبی نسبت به روش‌های FIT و FUT می‌باشد.

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت موی طبیعی ترکیبی یکی از بهترین و دائمی‌ترین روش‌های برگرداندن موهای از دست رفته شما به حساب می‌آید. همانطور که در جریان هستید، کاشت مو دارای چند مرحله است که در ادامه با مراحل آن آشنا می‌شویم.

  • مرحله اول

در این مرحله فرد مراجعه‌کننده ابتدا نزد پزشک می‌رود و بعد از آنالیز فولیکول‌های مو و صحبت در رابطه با روش‌های کاشت مو، اگر بنا بر کاشت مو به روش ترکیبی باشد فرد مورد نظر برای آنالیز بانک مو آماده می‌شود. پزشک قبل از برداشتن نوار (FUT)، با بیمار خود مشورت می‌کند تا بتواند بهترین خط رویش را که ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد را انتخاب کند، زیرا هر چقدر ظاهر کار طبیعی‌تر باشد بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرد.

در مرحله آنالیز ناحیه اهداکننده کامل بررسی و خط برداشت نواری تعیین می‌شود. بعد از آن بیمار برای کاشت به روش FUT یا همان برداشت نواری آماده می‌شود. سپس وارد مرحله تزریق بی‌حسی در ناحیه عملیات خواهد شد، با انجام کار جراح ناحیه برداشته شده را بخیه می‌زند تا برای کاشت فولیکول‌های مو آماده شود و در نهایت جراح در این مرحله گرافت‌ها را در زیر میکروسکوپ قرار می‌دهد و آن‌ها را از هم جدا می‌کند که برای پیوند آماده شوند. 

  • مرحله دوم

در این مرحله پس از اتمام کاشت به روش FUT متقاضی کاشت مو به روش ترکیبی برای افزایش تراکم (کاشت موی FIT) آماده می‌شود. در این مرحله جراح گرافت‌ها را دانه دانه برداشت کرده که حداکثر آن ۱۰۰۰ تا می‌باشد، آن‌ها را ما بین موهای کاشته شده پیوند می‌زند. این کار باعث می‌شود تا تراکم و پرپشتی موها در یک جلسه به حداکثر مقدار لازم خود برسد.

کاشت مو به روش ترکیبی

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  • نتیجه عمل کاملاً طبیعی است.
  • برای اکثر افراد قابل انجام است.
  • مناسب برای افرادی که دچار طاسی هستند.
  • تراکم کاشت مو در روش ترکیبی بسیار بالا است.
  • دوره نقاهت پیوند مو به روش ترکیبی کوتاه است.
  • می‌توان در این عمل تا 10 هزار تار مو استخراج کرد.
  • عمل در یک جلسه و در زمان کوتاهی انجام می شود.

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش ترکیبی

در این بخش برخی از این توصیه ها را برای شما لیست کرده ایم. در صورتی که از داروهای زیر استفاده می کنید. به منظور پیشگیری از خطر خونریزی، یک هفته قبل از کاشت مو مصرف آن ها را متوقف کنید:

داروهای ضد التهاب، آسپیرین، ویتامین های B و E، داروهای رقیق کننده خون، تمام داروهای گیاهی و … پزشک معالج باید از تمامی داروهایی که بیمار استفاده می کند مطلع باشد. در برخی مواقع پزشک داروهای مصرفی را تغییر می دهد یا آن ها را توسط داروهای دیگر جایگزین می کند. علاوه بر این توصیه می شود که مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل یک هفته قبل از کاشت مو متوقف شود. استفاده از این مواد سبب کاهش جریان خون در پوست سر و کندی روند درمان زخم ها می شوند.

کاشت مو به روش ترکیبی

کاندید مناسب و نامناسب کاشت مو ترکیبی

این کاشت برای کسانی که دارای طاسی وسیعی هستند کاربرد زیادی دارد و قابل ذکر است که برای این دسته از افراد تنها با یک روش کاشت مو و در یک جلسه امکان پوشش‌دهی کامل نواحی نیازمند مو وجود ندارد.

کسانی که علاقه‌مند به پرپشت بودن موهای خود هستند و نمی‌توانند در روش ‌های متداول کاشت مو به نتیجه مطلوب برسند، یا کسانی که بالای ۲۵ سال سن دارند و وسعت طاسی سرشان زیاد و قابل توجه شده است و کسانی که بانک موی مناسبی برای برداشتن فولیکول‌های مو و برش نواری حاوی فولیکول‌ها برای کاشت را دارند.

همچنین کسانی که به تعداد گرافت موی زیاد برای کاشت نیاز دارند. این افراد کاندیدای مناسب کاشت مو به روش ترکیبی می‌باشند. بیان این نکته حائز اهمیت است که افراد دارای قند خون، حدالامکان باید از این عمل زیبایی پرهیز کنند.

کسانی که نسبت به جراحی حساس هستند بهتر است این روش را استفاده نکنند. افرادی که دارای سن بالا هستند و نمی‌توانند عمل‌های طولانی مدت را تحمل کنند نباید به سراغ چنین عمل‌های بروند.

معایب کاشت مو ترکیبی

روش ترکیبی نیز دارای معایبی نیز می‌باشد. با توجه به اینکه روش ترکیبی از دو روش FIT و FUT به دست می‌آید، طبیعی است که معایب این دو روش را نیز با خود به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال زخم حاصل از کاشت با روش FUT ممکن است کمی آزاردهنده باشد؛‌ اما با استفاده از کاشت تعدادی گرافت بر روی ناحیه زخم، می‌توان این مشکل را حل کرد.

البته لازم به ذکر است که متقاضیانی که دارای بانک موی مناسب هستند نیازی به نگرانی در این باره ندارند و برایشان این موضوع نگران‌کننده نیست چرا که بعد از رشد کامل موها این محل به طور کامل پوشیده می‌شود.

هزینه کاشت مو روش ترکیبی

با این تفاسیر می‌توان انتظار این را داشت که هزینه‌های کاشت مو به روش ترکیبی از روش‌های FIT یا FUT بیشتر است؛ اما جالب این که بدانید کاشت مو به روش‌های جدیدتر و مدرن‌تر مانند میکرو گرافت و کاشت مو به روش Super FUE گران‌تر از روش  ترکیبی هستند.

با این تفاسیر این روش کاشت یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای افراد است. از عوامل موثر در هزینه‌ها می‌توان به تعداد گرافت‌های برداشت شده، سطح طاسی سر، محل کلینیک و دستمزد پزشک اشاره کرد. به این مبالغ باید هزینه‌های آزمایش‌‌ها، معاینات و داروها‌ را هم اضافه کرد.

کاشت مو به روش ترکیبی

سخن آخر

زیبایی حق هر انسان زیباپسند است. اگر دارای موهایی کم‌پشت هستید یا دچار طاسی شده‌اید، وقت آن رسیده است به فکر درمان باشید. یکی از بهترین روش‌های درمان کاشت مو به روش ترکیبی است که در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی هورسام شما را با آن آشنا نمودیم. در صورتی که نیازمند هرگونه مشاوره در این خصوص هستید می‌توانید با شماره‌ 02122085822 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *