کاربرد لیزر در درمان اسکار (جای زخم و جوش)

|
کاربرد لیزر در درمان اسکار (جای زخم و جوش)

کاربرد لیزر در درمان اسکار (جای زخم و جوش)

لیزر اسکار یکی از معمولترین اعمال پوست و زیبایی است. اسکار، اثر ناخوشایند به جا مانده از التیام بافت آسیب دیده بر روی پوست می باشد و می تواند ناشی از جراحی، آسیبدیدگییا بیماری ها باشد. آنها معمولاً در ظرف یک یا دو ماه اول پس از آسیبدیدگییا جراحی به وجود آمده و ممکن است بر روی هر بخشی از بدن شکل بگیرند. درمان اسکار با لیزر، در حال حاضر یکی از مؤثرترین شیوه های درمان می باشد که توانسته تا حد زیادی جای زخم ها را از بین ببرد. این نوع لیزر برای موارد زیر به کار می رود:

روش های لیزر اسکار

در طول مشاوره برای لیزر اسکار، پزشک بهترین روش لیزر را با توجهپوست شما توصیه می کند. روش های موجود برای لیزر اسکار پوست عبارتند از:

  1. لایه برداری با لیزر

اینروشظاهر اسکارها را بهبود می بخشد. لایه برداری با لیزر، لایه بیرونی پوست را برداشته و سلول های پوستی که درسطح پوست آسیب دیده اند را از بین می برد.

  1. لایه بردرای با لیزر فراکشنال

در این نوع لیزر اسکار، پرتو به لایه عمیق سطح پوست نفوذ کرده و سلول های رنگدانه ی تیره را برمی دارد. این روش همچنین تولید کلاژن، سلول جدید پوستی را تحریک می کند که در نهایت موجب محو شدن اسکارها می شود.

  1. لایه برداری با لیزر غیر کاهنده

در این روش از لیزر اسکار، پرتوهای حرارتی فروسرخ به لایه داخلی پوست نفوذ می کنند. این کار همچنین تولید کلاژن و سلول های جدید پوستی را برای جایگزینی با سلول های آسیب دیده پوستی تحریک می کند.