کاشت موی سر ، ابرو، ریش و سبیل

|
کاشت موی سر ، ابرو، ریش و سبیل

کاشت مو علاوه بر سر در نواحی دیگری مانند ابرو، ریش و سبیل هم انجام می شود. اصولاً کاشت مو در مناطقی که موها ضعیف بوده و یا طاس شده، قابل انجام است. ریش و سبیل برای آقایان بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از ارکان اساسی در زیبایی مردها به شمار می رود که نبود آن به‌نوعی جلوه منفی در ظاهر ایجاد می کند. بهترین راه درمان ریزش مو در نواحی ریش و سبیل کاشت مو است که به صورت قطعی و قابل رشد میباشد. علاوه بر این کاشت مو در نواحی خالی سر و ابرو روش بسیار مناسبی می باشد و باعث می شود فرد از لحاظ ظاهری، بسیار بهتر و زیباتر به نظر برسد.

مزایای کاشت موی سر، ابرو، ریش و سبیل

کلینیک هورسام مفتخر است با بهره گیری از متد هایجدیدو پیشرفته، کاشت موی سر، ابرو، ریش و سبیل را زیر نظر تیم مجرب و حرفه ای با سه با تکنیک FIT ، FUT و ترکیبی انجام دهد. در روش های جدید برداشت مو و پیوند، درد کمتری حس می شود و عمل کاشتبا ظاهری بسیار طبیعیصورت می گیرد.

کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل

از جمله اعمال زیبایی مهم و پرطرفدار در بین عموم مردم کاشت موی سر است. دلایل موروثی یا افزایش سن، ریزش مو را در بسیاری افراد ایجاد می‌کند و اعتماد به‌ نفس آن‌ها را کاهش می‌دهد. کاشت مو برای این افراد مانند یک معجزه عمل می‌کند و با رشد مجدد موها در سر اعتماد به ‌نفس را به آن‌ها برمی‌گرداند. روش‌های مختلفی برای این درمان وجود دارد که تشخیص آن بسته به سن و عواملی مهم توسط پزشک معالج صورت می‌گیرد. اگر شما هم به‌ دنبال انجام این جراحی هستید و در پی اطلاعاتی چون روش‌های مختلف کاشت مو، مراقبت‌های بعد آن، هزینه و … می‌گردید، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله از کلینیک زیبایی هورسام شما را با این جراحی بیشتر آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

کاشت موی سر به چه معناست؟

به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در ناحیه سر یا بدن به قسمت‌های میانی و جلویی سر در افراد، کاشت موی سر می‌گویند. بانک مو به بخشی که فولیکول‌های مو را برمی‌دارند گفته می‌شود. زمان این عمل بسته به تعداد موهای کاشته‌ شده از ۴ تا ۸ ساعت در ۱ روز تا ۲ روز است. اکثر مراجعه‌کنندگان فقط از بی‌حسی در قسمت پوست سر استفاده می‌کنند. اولین ‌بار در آمریکا سال ۱۹۵۰ این عمل جراحی زیبایی صورت گرفت. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تکنیک‌های به ‌کار رفته در این عمل تغییرات زیادی کرده‌ است.

علت از دست رفتن موهایم چیست؟

برای آن که تصمیم درستی در رابطه با جراحی کاشت مو صورت گیرد باید علل ریزش مو بررسی شوند. علل متعددی مانند عوامل ژنتیکی، اختلال در عملکرد غده تیروئید، مصرف داروهای خاص، رژیم غذایی نامناسب، استرس و … در ریزش و کم‌پشت شدن مو نقش دارند. جراح متخصص نظر نهایی را در رابطه با صلاحیت افراد برای انجام این عمل می‌دهد. الگوی طاسی مشخص مهم‌ترین نکته برای انجام این جراحی است.

سن افراد متقاضی باید چقدر باشد؟

سن افراد در کاشت موی سر حائز اهمیت است. افراد با سن کمتر از ۲۵ سال برای انجام این جراحی مناسب نیستند. افراد با سنین بالاتر نیز باید از فرم‌هایی برای پیوند مو برخوردار باشند تا این مسئله را به‌ خوبی پوشش دهند.

انواع روش کاشت مو

در چندین دهه گذشته از روش‌هایی چون کاشت پلاگ‌های پوستی، مینی گرافت‌ها و میکرو گرافت‌ها به‌ منظور کاشت مو استفاده می‌کردند. این روش‌ها با دلایلی چون غیرطبیعی بودن و کاشت محدود منسوخ شده‌اند. امروزه روش‌های به‌ کار رفته به ‌دنبال کاشت موی نچرال هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل
کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل

کاشت موی طبیعی با روش FUT

همان‌ طور که گفتیم روش‌های قدیمی کاشت مو نتایج مصنوعی یا اصطلاحاً عروسکی داشتند. تلاش‌های صورت‌ گرفته به‌ منظور کسب نتایج طبیعی و زیبا روش FUT را ابداع کرد. این روش پایه تمام روش‌های کاشت موی امروزی است و در سرتاسر دنیا به‌عنوان یک روش اصلی کاشت موی سر کاربرد دارد.

چگونگی انجام FUT: ابتدا از پوست پشت سر نوار نسبتاً کوچکی برداشت می‌شود که در نهایت زخم ایجاد شده را بخیه می‌زنند. سپس نوار پوستی در زیر میکروسکوپ‌های تخصصی و قدرتمند قرار می‌گیرد. استخراج واحدهای فولیکولی موجود در این نوار توسط تیم درمانی و با ابزارهای خاص صورت می‌گیرد. هر یک از واحدهای فولیکولی که ۱ تا ۴ تار مو دارند با نام گرافت در اختیار جراح قرار می‌گیرند. با ایجاد سوراخ‌های ریز در پوست سر گرافت‌ها درون سوراخ‌ها گذاشته می‌شوند. ابزاری به نام پانچ به‌ منظور سوراخ کردن پوست سر استفاده می‌شود. توجه به عمق و زاویه از مهم‌ترین نکات این جراحی است. با رسم طرح کاشت مو روی سر گرافت‌ها با فاصله مناسب درون ‌پوست قرار می‌گیرند.

مزایا: روش FUT نیازی به تراشیدن موی سر ندارد. نسبت ‌به سایر روش‌های کاشت مو هزینه کم‌تر دارد. رسیدن به تراکم بالا در این روش امکان‌پذیر است و در آخر گرافت‌ها کیفیت بالایی دارند.

معایب: ازآن‌جایی‌ که این روش به نحوی جراحی محسوب می‌شود در بخش تهاجمی دسته‌بندی شده و همراه با خون‌ریزی و بخیه صورت می‌گیرد. عوارض جانبی این روش بیشتر است.

روش کم تهاجمی برای رسیدن به موی طبیعی FIT

در این روش برشی در پوست ایجاد نمی‌شود. جراح موها را به شکل تکی به ناحیه مورد نظر پیوند می‌زند. زمان انجام پیوند تمام فولیکول‌های مورد نیاز ممکن است تا ۲ روز طول بکشد.

مزایا: این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کم‌تهاجمی‌تر است. درد و خون‌ریزی آن کم بوده و بعد از جراحی جای زخم ایجاد نمی‌شود.

معایب: حساسیت بالای این روش احتمال آسیب به بانک مو را افزایش می‌دهد. زمان طولانی برای انجام جراحی کاشت موی سر نیاز دارد. برای پیوند فولیکول‌ها نیاز به کوتاهی مو است و با این روش هزینه زیادی متحمل می‌شوید.

حضور دستگاه‌های پیشرفته و روش SUT

اختراع ابزارهای اتوماتیک پیشرفته به‌ منظور افزایش سرعت و تراکم کاشت مو با دستگاه SAFER جایگزین روش پرطرفدار FIT شد. این روش‌ مانند روش FIT انجام می‌شود با این تفاوت که مرحله برداشت آن به وسیله پانچ ماشینی و قابلیت ساکشن دستگاه صورت می‌گیرد.

 مزایا: این شیوه در مقابل روش FIT گرافت‌ها کیفیت بالاتری دارند و از سرعت بیشتری نیز  برخوردار است. به‌ صورت کم‌تهاجمی، کم‌خطر و کم عارضه به تراکم بالا کمک می‌کند.

معایب: گرافت‌ها در مقایسه با روش FUT کیفیت پایین‌تر دارند.

از دیگر روش‌های کاشت مو می‌توانیم به روش ترکیبی که در آن هم‌زمان از روش FUT و FIT استفاده می‌شود اشاره کنیم. این روش بالاترین تراکم را در جلسه اول ایجاد می‌کند. تهاجمی بودن و ایجاد خون‌ریزی از معایب آن است.

کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل
کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل

مراقبت‌های پس از کاشت مو به چه شکل است؟

پس ‌از کاشت موی سر پیوندهای مو بسیار شکننده هستند، در نتیجه برای دستیابی به نتیجه عالی نیاز به مراقبت دارند. ما نیز در این بخش به برخی از باید و نبایدها پس ‌از کاشت مو پرداختیم:

  • پس‌ از انجام کاشت مو به دلیل مصرف آرام‌بخش بهتر است از رانندگی کردن خودداری کنید و با همراهی به خانه بروید.
  • هنگام خواب به مدت ۷ روز سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید. طاق‌ باز خوابیدن در این مدت توصیه می‌شود.
  • تجویز داروهای بی‌خطر را از جراح یا پرستار بخواهید.
  • با قرار دادن یخ در بالای ابروها از ورم سر که معمولاً در روز ۳ یا ۴ اتفاق می‌افتد جلوگیری کنید.
  • از روز سوم قادر به شستشوی موی سر خود هستید. زمان استحمام از برخورد مستقیم آب به سر جلوگیری کنید.
  • استفاده از نرم‌کننده برای رفع خارش پوست سر توصیه می‌شود.
  • رنگ کردن موها را تا ۱ ماه پس ‌از عمل به تعویق بیندازید.
  • ۲ تا ۴ هفته پس ‌از عمل مشاهده ریزش مو طبیعی است.
  • استفاده از کلاه، انجام ورزش‌های سنگین و مصرف الکل و دخانیات را تا ۱ ماه کنار بگذارید.
  • ۲ هفته پس‌ از عمل از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

هزینه کاشت مو

هزینه این عمل به عوامل مختلفی مانند تکنیک به‌ کار رفته در جراحی، انتخاب کلینیک، میزان گرافت‌های کاشته ‌شده بستگی دارد. مسلماً با صرف هزینه بیشتر نتایج بهتری را نیز کسب خواهید کرد. جراحان ماهر و باتجربه درصد موفقیت عمل را افزایش می‌دهند پس بهتر است قبل‌ از انجام جراحی از سابقه جراح انتخابی خود باخبر شوید.

 

کاشت موی سر, ابرو, ریش و سبیل

سخن آخر

کلینیک زیبایی هورسام با تیم مجرب و متخصص خود شما را در فرآیند کاشت مو همراهی می‌کند. این کلینیک با ارائه‌ی مشاوره رایگان در جلسه اول علاوه‌بر توصیه‌های لازم قبل از عمل بهترین روش کاشت موی سر را نیز برای شما عزیزان توصیه می‌کند. اگر قصد کاشت مو همراه با نتیجه تراکم بالا را دارید کافی است به سایت ما به نشانی … مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره … تماس بگیرید. مشاهده‌ی نتایج کار این کلینیک در چندین سال فعالیت در کسب اعتمادتان موثر خواهد بود.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *