کاشت مو با تکنیک FIT

|
کاشت مو با تکنیک FIT

FIT یک روش کاشت مو با حداقل میزان تهاجمی بودن است، که دوره ی بهبود بسیار کوتاه و نتایج اثربخشی دارد. در این روش موها از قسمت پشت سرو به صورت دانه دانه فولیکولی برداشته و به قسمت های طاس و کم موی سر انتقال داده می شود.

مزایای کاشت مو با تکنیک FIT

کاندیدای مناسب کاشت مو FIT

کاشت مو با تکنیک FUT

آیا شما هم موهای خود را از دست داده‌اید؟ علاقه‌ای به مهمانی رفتن و حضور در بین دوستان خود ندارید؟ با پیشرفت کاشت مو در چندین سال اخیر از لحاظ تکنیکی و ابزاری دیگر جای نگرانی نبوده و می‌توان با استفاده از این روش درمانی مجدد زیبایی و اعتماد به نفس را برگرداند. کاشت مو دارای روش‌های گوناگونی است که با توجه به شرایط فرد مراجعه‌‌کننده بهترین روش برای جلوه‌ای طبیعی توسط متخصص انتخاب می‌شود. یکی از این روش‌ها کاشت مو با تکنیک FIT است که در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی هورسام درباره این روش، مزایا و مراحل آن می‌پردازیم.

کاشت مو با تکنیک FIT موهایی طبیعی و پرحجم برای همیشه

روش  FIT جز بهترین روش‌های کاشت مو می‌باشد که در آن از یک پانچ گرد کوچک جهت استخراج واحدهای فولیکولی مو از یک ناحیه که رشد موهای متراکم دارد به یک منطقه بدون مو استفاده می‌گردد. هر واحد، گرافت مو نام دارد و دارای یک تا چهار مو می‌باشد. “FIT” مخفف fecal immunochemical test  به معنای برش واحد فولیکولی می‌باشد.

مراحل کاشت مو با تکنیک FIT

این روش کاشت مو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و دارای مراحلی به شرح زیر است:

  • ایجاد برش به کمک پانچ

در ابتدا به کمک یک تیغ جراحی استاندارد به نام پانچ سوراخ‌های بسیار کوچکی در بانک مو ایجاد می‌شود که در انجام آن، مهارت پزشک اهمیت بسزایی دارد؛ به این ترتیب که عمق و زاویه‌ی وارد کردن پانچ مشخص‌کننده‌ سلامت گرافت‌های برداشت شده است.‌ به عنوان مثال اگر عمق سوراخ کم باشد، فولیکول ناقص برداشت می‌شود و اگر چنانچه زاویه نامناسب باشد، آسیب‌دیده و اگر جراح بیش از حد معمول پانچ را فرو ببرد، امکان فرستاده شدن فولیکول‌ به نواحی عمیق‌تر پوست وجود دارد و ممکن است منجر به ایجاد کیست شود، البته که فولیکول‌ها به آسانی خارج می‌شوند؛ اما موجب هدر رفتن وقت خواهد شد.

  • برداشت گرافت

بعد از ایجاد سوراخ‌‌ها در بانک مو، جراح به وسیله‌ی یک انبرک بسیار کوچک، شروع به خارج کردن واحد‌های فولیکولی از پوست می‌کند.

  • آماده‌سازی گرافت‌ها

باید بدانید که در کلیه روش‌های کاشت مو اعم از کاشت مو با تکنیک FIT ، عمل آماده‌سازی گرافت‌ها به‌وسیله ابزارهای بسیار کوچک و به صورت دستی انجام می‌شود. گرافت‌های برداشت شده موقتا درون محلول‌های مخصوصی نگهداری می‌شوند و در این مدت تیم درمانی  توسط میکروسکوپ، گرافت‌ها را جهت کاشت آماده می‌کنند. نکته‌ی بسیار مهم در این مرحله،‌ سرعت عمل و مهارت کادر درمانی می‌باشد.

کاشت مو با تکنیک FIT
کاشت مو با تکنیک FIT
  • مشخص کردن خط رویش جدید

از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر موفقیت کاشت مو، مهارت جراح در تعیین خط رویش جدید می‌باشد چراکه خط رویش باید با دقت طراحی و مهندسی شود.

  • کاشت گرافت

در مرحله پایانی جراح ابتدا به‌وسیله یک پانچ استاندارد  سوراخ‌های کوچکی در منطقه تعیین شده ایجاد می‌کند و بعد از آن توسط انبرک، گرافت‌ها را درون سوراخ‌ها می‌گذارد. در این مرحله نیز توجه به عواملی همچون عمق سوراخ‌ها، خواب مو و وضعیت خط رویش مو اهمیت بسزایی دارد که بازهم به مهارت جراح  بستگی دارد.

سن مناسب کاشت مو

رنج سنی ۲۰ تا ۶۵ سال جهت کاشت مو مانعی ندارند، اما به طور معمول بهترین افراد کاندیدای کاشت مو، افراد بالای ۳۰ سال می‌باشند، زیرا الگوی ریزش مو در این رنج سنی قابل پیشبینی و برنامه‌ریزی می‌باشد.

اصلی‌ترین  فواید و مزایای کاشت مو با تکنیک FIT

این نوع روش کاشت مو دارای مزایای بسیار از قبیل موارد زیر است:

  • روشی ایده‌آل جهت جایگزینی سبیل یا ابرو
  • روشی ایده‌آل برای بیمارانی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند.
  • ایده‌آل برای افرادی که تمایل به اصلاح سر خود دارند.
  • نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو کمتر تهاجمی است و هیچ گونه زخمی در ناحیه اهداکننده برجای نمی‌گذارد.

خلاصه‌ای از معایب روش کاشت مو با تکنیک FIT

علاوه بر مزایای بیان شده در بخش قبلی، این روش دارای معایبی نیز می‌باشد که به شرح زیر است:

  • این روش هزینه‌بر و وقت‌گیر می‌باشد.
  • برای نواحی با طاسی زیاد مناسب نیست‌.
  • درمان غیر جراحی بوده و امکان دارد به همان اندازه موثر واقع شود.

 

اقدامات بعد از کاشت مو

در این قسمت به مراقبت‌هایی که پس از پایان کاشت مو باید انجام شوند می‌پردازیم.

هر شخص پس از انجام عمل کاشت مو، دستورالعمل‌هایی را مربوط به مراقبت‌های لازم پس از عمل، مانند نحوه‌ی شستشو و داروهای مورد‌نیاز، در هفته‌ی اول دریافت می‌نماید. پس از انجام کاشت در روز هشتم، فولیکول‌های مو به‌ طور کامل  تثبیت می‌شوند و از روز پانزدهم به بعد، شخص می‌تواند به راحتی به زندگی عادی خود پرداخته، آن‌چنان که  گویی عمل کاشت مو را انجام نداده است.

در هفته‌های سوم تا ششم، تقریبا ۸۰% موهای کاشته شده ریزش می‌کنند. در این مواقع شخص، نگران شده و ممکن است اثرگذاری عمل کاشت را زیر سوال ببرد.

درحالی که در چنین مواقعی، فرد باید آرامش  و خونسردی خود را حفظ کند؛ زیرا با وجود اینکه موهای کاشته شده ریزش کرده‌اند، فولیکول‌ها یا (ریشه‌ها) سر جای خود باقی می‌مانند، در نتیجه موهایی محکم‌تر و قوی‌‌تر شروع به رشد کردن می‌‌نمایند. در ماه ششم، فرد مراجعه‌کننده شاهد تغییرات ناگهانی در رشد موهای خود خواهد بود.

این روند تا ماه دوازدهم، به آرامی و به شکل تصاعدی ادامه پیدا می‌کند و نتیجه خود را تقریباً در  ۱۰۰% موهای کاشت شده خواهد گذاشت.

کاشت مو با تکنیک FIT

سخن آخر

در این مقاله سعی شد که راجع به کاشت مو با تکنیک FIT  اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا افرادی که قصد انجام کاشت مو به این روش را دارند، با خاطری آسوده‌تر پا در این راه بگذارند. کلینیک‌ زیبایی هورسام می‌تواند به شما در این زمینه کمک شایانی بکند و در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن به هدف اصلی خود، یعنی جذابیت و زیبایی بیشتر برسید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *