کاشت مو با تکنیک FUT

|
کاشت مو با تکنیک FUT

کاشت مو با تکنیک FUT  یکی از اولین روش های کاشت موی طبیعی در دنیا می باشد. در این روش یک نوار از پشت سر به عرض یک الی دو سانتی متر و به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر برداشته شده و توسط تیم پیوند مو فولیکول های مو از آن خارج می شود. در ‌‌نهایت محل برش بخیه زده می شود و گرافت های جدا شده در قسمت جلوی سر و یا عقب سرکاشته می شود.

مزایای کاشت مو با تکنیک FUT

مهم ترین مزیت تکنیک پیوند موی FUT این است که، مطمئن هستید که یک جراح با تجربه این کار را برای شما انجام می دهد. تکنیک پیوند مو به روش FUT نیازمند تجربه جراحی چندین ساله، دانش خاص این تکنیک و تجربه کار کردن با پوست سر است که بیشترین رگ های خونی را دارد.

کاشت مو با تکنیک FUT

یکی از روش‌های با سابقه و موثر در بین تکنیک‌های کاشت مو در سال‌های اخیر کاشت مو با تکنیک FUT است. امروزه با وجود شیوه‌های جدیدتر در زمینه کاشت مو این روش موثر هنوز در بین متقاضیان و همچنین پزشکان کاشت مو با استقبال زیادی مواجه است.

در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی هورسام سعی شده است این روش را به صورت کاربردی و دقیق بررسی کرده و به مراحل، معایب، مزایا، عوارض و هزینه‌های آن اشاره کنیم.

تاریخچه کاشت مو به روش FUT

در سال‌های اخیر استفاده از دسته‌های کوچکتر اعم از میکرو گرافت و مینی گرافت سبب نتایج رضایت‌بخشی بین مشتری‌ها شده است. پیوند موهای اولیه نتیجه خوبی نداشت و منجر به ناامیدی و بدبینی پزشکان و مراجعین شد.

امروزه با بررسی‌های انجام شده و پیشرفت دانش پیوند مو نشان می‌دهد که می‌توان به جای برداشتن تک تک موها و یا پانچ آن‌ها، یک نوار از پشت سر جدا کرده و سپس آن نوار را به تیکه‌های کوچکتر تقسیم کرد و آن‌ها را به صورت سوراخ‌های پانچ شده در جلوی سر قرار داد.

با ظهور این تکنیک ابتدا اسم مینی گراف را روی آن گذاشتند، که شامل قطعه قطعه کردن نوار پشت سر به گرافت‌های ظریف که خود شامل حدود ۸ تار مو است، می‌شود. در نهایت اسم میکرو گرافت را انتخاب کردند، که شامل سه تار مو می‌شود. نتیجه به دست آمده از این روش‌ها طبیعی‌تر از استفاده از پلاک‌های بزرگ ۲۰ تایی بود، ولی باز این گرافت‌های کاشته شده ظاهر کاملاً طبیعی را نداشتند، لذا محققان به فکر تغییر روش کاشت مو افتادند که منجر به ایجاد روش FUT شد.

مراحل کاشت مو با تکنیک FUT

در این روش با استفاده از یک برش جراحی یا همان استریپ به ابعادی مناسب طبق شرایط بیمار، تعداد موهای لازم برای رفع طاسی بیمار را تخمین زده و از ناحیه پشت سر برداشته و در زیر میکروسکوپ‌های مخصوص قرار می‌دهند.

سپس با دقت قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌های مو هستند را به صورت تکی و یا سه تایی جدا می‌کنند. این گرافت‌ها را به ناحیه گیرنده منتقل می‌کنند و در سوراخ‌هایی که قبلاً به دقت در این ناحیه طراحی کرده‌اند قرار می‌دهند.

نتیجه‌ی کاشت مو به روش FUT

این نتیجه بستگی به نیازها و شرایط شما دارد. به کمک روش FUT می‌توان بیش از ۳۵۰۰ گرافت که شامل ۲ تا ۳ تار مو است را در یک جلسه کاشت مو پیوند زد. بعد از عمل حدود ۲ هفته دوره نقاهت شما طول می‌کشد و سپس بعد از گذر دو هفته نشانه‌های عمل کاشت مو مانند قرمزی و کبودی آن محو می‌شود.

اگر بعد از دوره نقاهت کاشت مو با تکنیک FUT متوجه ریزش موی خود شدید نگران نباشید چون بعد از پایان دوره‌ی نقاهت تا انتهای ماه دوم ممکن است شاهد ریزش موهای کاشته شده باشید. این اتفاق امری طبیعی است و خود را نگران آن نکنید و برای اغلب افراد که مو کاشته‌اند رخ داده است. این ریزش علت خاص خود را دارد زیرا به دلیل شک شدن فولیکول‌های سازنده مو، موهای قبلی دست از بلند شدن می‌کشند و ریزش می‌کنند. در ابتدای ماه سوم اولین رشد یک تار موی جدید از فولیکول‌های کاشته شده شروع ‌می‌شود و شما شاهد جوانه زدن موها خواهید بود.

سرعت متوسط رشد مو در ماه ۱.۵ سانتی‌متر است. پس طبیعی است که نتایج کاشت مو بعد از ۱۰ تا ۱۲ ماه پدیدار شود. هرچند که این انتظار طولانی است، در پایان از دیدن موهای پر پشت خود لذت خواهید برد.

کاشت مو با تکنیک FUT
کاشت مو با تکنیک FUT

مزایای کاشت مو با تکنیک FUT

یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت مو این روش است که برخی از مزایای آن را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

  • بالا بودن کیفیت گرافت‌ها، چرا که استخراج گرافت‌ها برخلاف سایر روش ‌های کاشت مو در زیر میکروسکوپ انجام می‌شود. در روش FUT آسیب کمتری به گرافت‌ها وارد می‌شود چونکه روش استخراج و آماده‌‌سازی آن سریع‌تر از روش‌های دیگر است و با این تفاسیر فولیکول‌ها زمان کمتری را در خارج از بدن سپری می‌کنند.
  • می‌توان بیش از ۳۵۰۰ گرافت را به کمک روش FUT در یک جلسه کاشت.
  • در این روش نیازی به تراشیدن ناحیه‌ی بانک مو نیست.
  • هزینه‌ی کاشت مو با تکنیک FUT معمولاً کمتر از سایر روش‌‌های کاشت مو است. البته لازم به ذکر است که هزینه‌های کاشت مو به تعداد گرافت‌ها و موارد دیگر بستگی دارد.

معایب روش FUT

این روش کاشت مو علاوه بر مزایای بیان شده در بخش قبلی دارای معایبی به شرح زیر نیز می‌باشد.

  • یکی از مشکلات اصلی این روش تهاجمی بودن آن است.
  • برای استخراج گرافت‌ها در این روش نیاز به برداشت فلپ پوستی است، برداشت فلپ یا نوار پوستی با ایجاد برش و خونریزی همراه بوده و محل ایجاد برش بخیه زده می‌شود.
  • برای کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند این روش به دلیل ایجاد زخم و خونریزی زیاد مناسب نیست.

هزینه کاشت مو با تکنیک FUT

این هزینه که برای کاشت مو دریافت می‌شود بر اساس معیارهای مختلفی تعیین و سنجیده می‌شود مانند:

  1. میزان تخصص و حرفه‌ای بودن پزشک در زمینه کاشت مو
  2. میزان مهارت و توانمندی پزشک متخصص در طول سال‌هایی که برای کاشت مو کسب کرده است.
  3. میزان موهای کاشته شده
  4. تکنیک و روش به کار گرفته شده برای کاشت مو
  5. سطح پیچیدگی و دشواری روند کاشت مو
کاشت مو با تکنیک FUT

سخن آخر

امروزه تعداد افرادی که دچار طاسی و ریزش مو می‌شوند بسیار بیشتر شده است، لذا روش‌های درمانی نیز به مراتب پیشرفته‌تر و مدرن‌تر می‌شوند. یکی از این روش‌ها را در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی هورسام بیان نمودیم. اگر شما هم علاقه دارید کاشت مو با تکنیک FUT را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک هورسام مراجعه کرده و از مشاوره رایگان آن بهره ببرید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *