لیزر جوانسازی پوست

|
لیزر جوانسازی پوست

در کنار تمایل به زیبائی پیری یک فرآیند طبیعی است و هرچقدر هم که بخواهیم آثار ناشی از بالا رفتن سن را انکار کنیم، نمی توانیم از پیری فرار کنیم. پیری آثار خود را با علائمی همچون؛ چین و چروک صورت، افتادگی پوست، خط اخم، خط خنده و … نشان می دهد.

اما این آثار نمی توانند برای همیشه همراه شما باشند. لیزر جوانسازی پوست یکی از موثرترین روش ها برای زیبائی و جوان سازی پوست می باشد که با از بین بردن چین و چروک صورت، کشیده کردن پوست و از بین بردن جای جوش و لک و سوختگی می تواند جوانی و زیبائی را به چهره شما هدیه بدهد.

لیزر جوانسازی پوست چه مشکلاتی را رفع می کند؟

  • پوست را سفت تر می کند.
  • جای زخم و جوش را برطرف می کند.
  • پوست دست را جوانتر و زیباتر می کند.
  • منافذ روی سطح پوست را بهبود می بخشد.
  • آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را رفع می کند.
  • با از بین بردن خطوط روی پوست، صورت را صاف و کشیده می کند.
  • ترک های سطح پوست (ناشی از زایمان، چاقی و لاغری و …) برطرف می کند.

آیا می‌دانستید پوست افراد بالای ۳۰ سال دیگر همانند گذشته  قادر به کلاژن‌سازی نیست؟ همین امر موجب پیری و چین و چروک تدریجی پوست می‌شود؛ از طرفی عوامل دیگر همچون مشکلات روحی روانی، تغذیه ناسالم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و غیره همواره روی پوست صورت و بدن شما تاثیر می‌گذارد.

به وجود آمدن چروک‌ها، افتادگی، لک‌ها و جوش‌ها عوارض مواردی که گفته شد هستند. پوست شما همانند گیاهی است که باید مرتب به نیازهای حیاتی برای سرزنده و شاداب بودن آن توجه کنیم.

درست است که با تغذیه سالم و مراقبت‌های لازم می‌توانیم پوست سالمی داشته باشیم اما گاهی اوقات با سهل‌انگاری پوستمان دچار مشکلاتی می‌شود که به راحتی و کامل قابل رفع نیستند برای مثال افتادگی پوست و پیری عواملی هستند که طی سالیان سال ایجاد می‌شوند و به راحتی و ۱۰۰ درصد از بین نخواهند رفت.

با وجود روش‌های جدید دیگر جای نگرانی نیست، لیزر جوانسازی پوست یکی از روش‌های بسیار مناسب برای کاهش چین و چروک‌ها و اختلالات پوستی مانند جای جوش و لک‌ها است. ما در این مقاله از کلینیک زیبایی هورسام تمام اطلاعات لازم درباره این روش درمانی را در اختیار شما می‌گذاریم پس تا انتها با ما همراه باشید.

لیزر جوانسازی پوست چیست و چگونه عمل می‌کند؟

جوانسازی پوست با لیزر یکی از موثرترین روش ها برای رفع چین و چروک است. در طول لیزر درمانی، اشعه ها با برخورد به پوست به لایه های زیرین نفوذ می کنند. این اشعه ها سلول را مجبور به تولید کلاژن می کنند. افزایش تولید کلاژن در پوست باعث از بین رفتن لایه های شل و جایگزینی آنها با لایه های جدید پوست می شود.

این نوع جوانسازی یک روش کاملاً ثابت شده برای کاهش لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن، چین و چروک، جای زخم و جوش، همچنین سفت کردن پوست است. کلاژن یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ جوانی و شادابی پوست است. همان‌طور که به طور مختصر در بالا بیان کردیم با افزایش سن یا عوامل خارجی دیگری همچون نور آفتاب و تغییرات هورمونی و غیره با از بین رفتن کلاژن،  پوست  شادابی و خاصیت ارتجاعی خود از دست می‌دهد.

در لیزر زیبایی پرتو‌های شدید انرژی نور به صورت ضرباتی و نامنظم به سطح پوست برخورد کرده و باعث از بین رفتن لایه سطح بیرونی پوست می‌شود که این عمل موجب گرم کردن لایه زیرین پوست به نام درمیس شده و باعث تحریک رشد کلاژن‌ها و در نهایت بعد از بهبود، پوست شفاف‌تر و سفت‌تر می‌شود.

لیزر جوانسازی پوست

روش‌های جوانسازی پوست با لیزر

روش‌های بسیاری برای لیزر جوانسازی پوست وجود دارد. در اینجا قصد داریم برخی از بهترین و جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست را نام ببریم :

لیزر هایفوتراپی

این نوع لیزر یکی از روش‌های تقریباً جدید جوانسازی پوست است که موجب سفت شدن پوست می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این لیزر بدون درد و غیر تهاجمی بودن آن است و جایگزین بسیار خوبی برای لیفتینگ صورت محسوب می‌شود‌. در این روش با استفاده از امواج فراصوت در هایفوتراپی موجب تولید کلاژن و باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن چهره می‌شود.

به گفته انجمن زیبایی آمریکا هایفوتراپی و سایر موارد برای لیفت صورت بطور تقریبی ۶۵ درصد افزایش یافته است چرا که افراد از این روش نتیجه بسیار عالی برای کاهش افتادگی پوست در گردن، ابرو، پلک و چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست دست و غیره دیده‌اند.

لیزر اندولیفت

 اگر دنبال یک روش سرپایی و کم تهاجمی برای پوست خود هستید این روش لیزر جوانسازی پوست به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روش با اهداف بسیار مختلفی انجام می‌شود؛ تقویت پوست، تحریک کلاژن‌سازی، از بین بردن چربی‌های بیش از اندازه، این موارد از اهداف این نوع لیزر هستند.

اما بیشترین ‌کارایی اندولیفت پوست صورت را سفت و جمع کرده و با روش‌های متابولیکی ماتریکس خارجی سلول را فعال کرده و زیبایی و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد. از طرفی این روش با حداقل تهاجم بوده و بدون نیاز به بی‌هوشی، جراحی و خونریزی انجام می‌شود. همچنین یک جلسه لیزر نیاز دارد و هزینه آن از سایر روش‌ها کمتر است.

روش لیزر فرکشنال یا همان co2

 این لیزر یک روش درمانی است که توسط متخصصان پوست انجام می‌شود. می‌تواند به کاهش جوش زدن، چین و چروک‌های عمیق و چنین اختلالاتی کمک کند. این نوع لیزر با از بین بردن لایه‌های آسیب دیده خارجی، پوستی جوان برایتان به ارمغان می‌آورد‌.

روش درمانی فرکشنال طیف بسیار گسترده‌ای از مشکلات پوستی را می‌تواند برطرف کند برای مثال از بین بردن خطوط پنجه کلاغی، چربی اطراف بینی، افتادگی پوست، زگیل‌ها و چروک‌های ریز، همچنین لکه‌های پیری از جمله کاربردهای این روش هستند.

این لیزر قبل از به وجود آمدن روش‌هایی مانند هایفوتراپی بهترین روش درمانی برای جوانسازی پوست بود. از طرفی یک روش تهاجمی است و پوست صورت شما در سه روز اولیه بعد از درمان به مراقبت ویژه نیاز دارد، اما با لایه‌برداری قسمت‌های آسیب‌دیده پوست کمک شایانی به زیبایی پوست شما می‌کند.

لیزر جوانسازی پوست
لیزر جوانسازی پوست

آیا لیزر جوانسازی پوست عوارض جانبی و خطر دارد؟

انجام لیزر جوانسازی پوست هم مانند دیگر خدمات لیزر و همچنین دیگر روش‌های درمانی ممکن است عوارض کوتاه مدت یا بلند مدتی داشته باشد. اما در صورت مراجعه به پزشک متخصص یا اپراتور آموزش‌دیده و تخصصی از بروز احتمال عوارض جانبی شدیداً کاهش می‌یابد.

  • درد: گاهی از افراد آن را تجربه می‌کنند که شدت آن به نوع لیزر، نوع و میزان آسیب پوستی که درمان می‌شود و تحمل فرد بستگی دارد، البته گاهی بعد از لیزر پزشکان داروهای ضد درد تجویز می‌کند.
  • خارش، قرمزی، تورم: یکی از شایع‌ترین عوارض است ولی جای نگرانی نیست. بعد از گذشت طول درمان برطرف می‌شود.
  • تغییر کردن رنگ پوست: باید توجه داشته باشیم که در پوست‌های گوناگون متفاوت عمل می‌کند. برای مثال در پوست‌های روشن این نوع عمل بهتر نتیجه می‌دهد.
  • حساس شدن پوست به نور خورشید: از آنجایی که لایه آسیب‌دیده پوست تخریب شده به شدت در برابر نور خورشید حساس می‌شود پس باید بعد از لیزر جوانسازی پوست از چتر، ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید و الزامی هستند.

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

هزینه این نوع لیزر‌ها همانند سایر روش‌های درمانی دیگر به عوامل متفاوتی از جمله میزان و اندازه اختلالات پوستی بستگی دارد. از طرفی هرچقدر پوست آسیب بیشتری دیده باشد قطعا روند درمان و جلسات بیشتری باید طی کند تا درمان شود. همچنین به میزان حساسیت ناحیه تحت درمان و کلینیک انتخابی و مقدار دستمزد پزشک بستگی دارد.

موارد منع جوانسازی پوست صورت با لیزر

اگر دارای مشکلات زیر باشید، جوانسازی پوست با لیزر توصیه نمی شود:

  • پوست تیره
  • کسانی که آکنه فعال دارند.
  • پوست بسیار حساس و لطیف
  • چین و چروک های بسیار عمیق و زیاد
  • بیماران با رنگ پوست روشن تر از بیماران با رنگ پوست تیره متقاضی مناسب تری هستند.
لیزر جوانسازی پوست

سخن آخر

انتخاب یک کلینیک و پزشک خوب دقیقا به اندازه انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست اهمیت دارد. تیم قوی کلینیک  زیبایی هورسام از ماهر‌ترین و حرفه‌ای‌ترین متخصصان تشکیل شده است. همچنین پیشرفته بودن دستگاه و مهارت کافی متخصص تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. از طرفی تیم مشاوره زیبایی هورسام با چندین سال سابقه کار در این حوزه می‌تواند به صورت تلفنی و آنلاین شما را تا رساندن به نتیجه دلخواه همراهی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت و نوع لیزر پوست خود با مشاوران ما به شماره 02122085822 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *